LUK NÁBYTEK

akustika kancelářských prostor

Jak můžeme snížit hluk v kanceláři?

Zvuk je jedním z nejběžnějších prvků našeho každodenního života, často nám poskytuje velmi příjemné zážitky, například při poslechu oblíbené skladby. Bohužel intenzivní a rušivý hluk může významně přispět k poklesu koncentrace a efektivity. Vzhledem k nárůstu počtu zdrojů hluku a jejich rozmanitosti v dnešních kancelářích bychom při navrhování prostoru měli věnovat zvláštní pozornost nejen vizuálním, ale i akustickým aspektům.

Představujeme řešení, která zvyšují komfort a snižují nežádoucí hluk, což je nezbytným prvkem praktického, funkčního a krásného kancelářského prostoru. V kanceláři jako v úlu Při návratu domů často cítíme neuvěřitelnou únavu, bolesti hlavy a podráždění. Neuvědomujeme si, že příčinou může být nadměrný hluk, ke kterému jsme byli během dne vystaveni, a to i v kanceláři.

Studie ukazují, že dlouhodobé pobyty v oblastech s hladinou hluku 60-70 dB mohou vést k trvalému poškození sluchu. Aby byla zajištěna bezpečnost osob pracujících v kancelářích, byla stanovena norma specifikující maximální přípustné hladiny akustického tlaku. Maximální přípustná ekvivalentní hladina hluku je 55-65 dB.

Zdroje hluku Hluk v kancelářích pochází z různých zdrojů, které lze rozdělit do čtyř kategorií - tři se vztahují přímo ke kanceláři a jeden k vnějším faktorům. První kategorii tvoří samotní zaměstnanci. V každé kanceláři můžete slyšet desítky rozhovorů, kroků, zavírání dveří, přesouvání židlí nebo jiných zvuků ze společných prostor. Druhá kategorie souvisí s technickými instalacemi budovy, jako jsou ventilace, klimatizace, hydraulické a topné systémy a zvuky generované výtahem. Třetím typem šumu pochází z kancelářských zařízení: počítače, telefony, tiskárny a servery. Odstranit je z kancelářských prostor prakticky nemožné; ale nákup moderního vybavení a správné umístění položek v kanceláři může překonat intenzitu zvuků, které vydávají.

Hluk také pochází z vnějších zdrojů. Přichází z okolí mimo budovu, ve které se nachází kancelář, včetně ulice, projíždějících vozidel, mluvení chodců a ze sousedních budov. Za účelem zvýšení efektivity a spokojenosti zaměstnanců s jejich pracovními podmínkami bychom se měli snažit snížit hluk v kanceláři a zvládnout akustické pohodlí. První cestou k odstranění nepříjemného šumu je zvýšení akustické absorpce místnosti. Toho lze dosáhnout zavedením například zavěšených stropů a akustických panelů. Absorbují část akustické energie a snižují odraz. Měli bychom se starat také o vybavení, které zaměstnanci používají. Pokud si nemůžeme dovolit nová zařízení, která vydávají mnohem méně nežádoucího hluku, měli bychom vzít v úvahu gumové rohože a anti-vibrační základny nebo přemýšlet o umístění zařízení v oddělených místnostech.

Dalším způsobem, jak snížit hluk, je péče o stav technických instalací. Odstraňování hluku způsobeného větráním nebo hydraulickými systémy může výrazně zlepšit pracovní prostředí. Prostorová řešení Jedním z nejjednodušších způsobů, jak snížit hluk, je zlepšení uspořádání pracovních míst ve společných prostorech, takže členové týmu sedí blízko sebe. To pomáhá eliminovat nepotřebné chůze nebo hlasité rozhovory. Mělo by se také zmínit, že desky kancelářských stolů potřebují vhodné akustické přepážky a panely, aby omezily hluk produkovaný zvukovými zdroji umístěnými blízko sebe.

Pro usnadnění komunikace je dobré vytvořit prostory pro setkání, kde lidé mohou diskutovat a volně si vyměňovat myšlenky. Pokud je to možné, měli bychom vytvořit mnoho malých, soukromých kanceláří, zejména pro lidi pracující na rozhodovacích pozicích nebo osoby odpovědné za tvůrčí nebo analytickou práci vyžadující neustálou koncentraci.

Okolní zvuky ne vždy vytvářejí šum, který vede k poklesu koncentrace, produktivity nebo negativních postojů k úkolům, kterým jsme svěřeni. Jedním z nejjednodušších způsobů, jak zvýšit koncentraci a produktivitu, je poslech hudby, když plníme různé úkoly. V některých kancelářích je povoleno přehrávání hudby z reproduktorů nebo z rozhlasu umístěného ve veřejných kancelářích. Kromě toho stále více lidí pracuje se sluchátky, a to zejména ve velkých společnostech. Použití sluchátek je jedním z nejjednodušších a nejrychlejších způsobů, jak se izolovat od rozhovorů svých kolegů nebo ostatních rušivých zvuků.

Zaměstnavatelé se stávají více tolerantní a akceptují tento stále oblíbenější způsob práce. Samozřejmě každý má svůj vlastní oblíbený hudební žánr, ale většina výzkumů ukazuje, že největší produktivita, kreativita a soustředění přichází při poslechu klasické hudby, která ovlivňuje prostorovou představivost, uvažování a logiku a také posiluje paměť.

Od moderní kanceláře se očekává, že bude mít moderní přístup k problému hluku a efektivnímu vyloučení nežádoucích zvuků. Tím, že pečujeme o akustická řešení, jsme schopni poskytnout zaměstnancům klidné a tvořivé pracovní prostředí, které je příznivé pro koncentraci a vysokou efektivitu.

akustika kancelářských prostor

Top

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.